top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

חאן אל אחמר // כפר בסכנת גירוש // בשיתוף עם ידידי הג'האלין

28.4.23, 5:30

כבר שנים שהכפר הבדואי הקטן, הנמצא בדרך היורדת מירושלים לים המלח, נמצא בכותרות. מדינת ישראל, עם רוח גבית של מתנחלי גוש אדומים ועמותת רגבים, רוצה להרוס את הכפר ולגרש את התושבים. המטרה: השתלטות יהודית על השטח וביתורו על ידי ישובים יהודיים תוך דחיקת התושבים הפלסטינים מהאזור. אם התוכנית תצלח יהיה מדובר בסיפוח דה-פאקטו של כל המרחב.


כיום חיים במרחב אדומים מעל ל-2000 בדואים, רובם משבט הג'האלין, חלקם משבט הכעבנה - לכולם יש צווי הריסה ופינוי על ספק בתים ספק חושות בהם הם חיים.

ב 1.6 יתקיים דיון נוסף בבג"צ בעתירה שהגישה "רגבים" לפינוי הכפר. המדינה ביקשה דחייה כבר תשע פעמים במתן תשובתה ולפעם העשירית היא תגיע כשהיא מובלת על ידי הגורמים הקיצוניים שיושבים כעת כשרים בממשלה. הכפר שוב עומד בסכנה משמעותית לפני גירוש.


בסיור בהדרכת יעל מואב, מורת דרך ופעילה בידידי הג'האלין נערוך תצפית על האזור, נבקר בחאן אל אחמר, נפגוש את תושבי הכפר, נבקר בבית הספר הבנוי מבוץ וצמיגים, נקווה למיפגש עם עיד אבו חמיס - דובר הקהילה ונהנה מהכנסת אורחים בדואית לארוחת צהריים אצל אחת המשפחות.

עלות הסיור היא 50 ₪ למשתתף.
כל ההכנסות יועברו למשפחה המארחת את ארוחת צהריים ובכך גם נסייע לפרנסתם.

*הסיור כרוך בהליכה קלה אל ובין הכפרים אולם המסלול עצמו אינו מונגש לבעלי מוגבלויות.



הנחיות חשובות לקראת הסיור:

1. ההשתפות מותנית בהרשמה מראש ובתשלום לפייבוקס. לינק לתשלום בפייבוקס

2. ההסעה תצא ב 8:30 מתחנת ההסעה ליד הכניסה לרכבת סבידור בת"א. חזרה משוערת ב 16:00. לינק לנקודת ההסעה: https://goo.gl/maps/tnnRC3yYwpwDt7ib9 

תחנת איסוף  נוספת בירושלים - https://goo.gl/maps/QVo9j3sDyogYpMQX9

3.   נא להביא מים וכיבוד קל לחלקו הראשון של היום.
4.   נא להצטייד בביגוד מתאים להליכה בהתאם לעונת השנה.
5.   האוטובוסים אינם ממוגנים.

6.   ההשתתפות בסיורים מומלצת מגיל 16 ומעלה.


קרדיט צילום: אורן זיו

______________________________________________________________

"מסיירות בסולידריות" הינה סדרת סיורים אל המקומות והקהילות שאנחנו שומעים עליהם בהרצאות או בתקשורת.

הסיורים יודרכו על ידי ארגוני זכויות אדם שעוסקים בחינוך והתנגדות והם מתואמים במיוחד עבור הקהילה שלנו - על מנת לשמור גם בשטח על מרחב למידה שהוא בטוח, מכיל ומכבד עבור כולןם.

* על מנת לשמור על סיור לימודי ונעים כמות המקומות בסיור מוגבלת.
*הסיור יתקיים אך ורק במידה ויהיו מספיק נרשמים.
*מומלץ להצטרף לקבוצת הווטסאפ של מסיירות בסולידריות על מנת לקבל עדכונים מהירים על שינויים.
להצטרפות לקבוצת ווטסאפ

bottom of page