top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

׳להכיר בעבר למען העתיד׳ מפגש לציון יום הנכבה הפלסטינית "الاعتراف بالماضي من أجل المستقبل" بمناسبة يوم النكبة الفلسطينية

15.5.23, 16:30

טקס יום הנכבה הישראלי-פלסטיני ומפגש שיח-
להכיר בעבר למען עתיד אחר


ב-15 במאי יציינו מיליוני פלסטינים ברחבי העולם את יום הנכבה. אנו בתנועת ״לוחמים לשלום״ נציין, בטקס מיוחד ומשותף, את זכר האסון שפקד את העם הפלסטיני ב-1948 ורודף את כולנו, פלסטינים וגם ישראלים, מאז ועד היום.
זו השנה הרביעית שבה אנחנו מקיימים את טקס יום הנכבה הפלסטיני-ישראלי, מתוך כוונה להתמודד יחד עם פצעי העבר למען העתיד. אנחנו מאמינים שעתיד של פיוס, חירות וכבוד לשני הצדדים כרוך בהתמודדות כנה ואמפתית עם העבר.
במשך שנים ארוכות פועל הממסד הישראלי למחיקת הנכבה והקיום הפלסטיני שקדם לה, ולהשתקת כל ניסיון לפתח שיח על הנושא. טקס יום הנכבה הפלסטיני-ישראלי מבקש להנכיח את הנכבה ולהכיר בהשלכותיה, מתוך הבנה של מרכזיותה בהיסטוריה של הארץ הזו ושל שני העמים החיים בה.
הטקס מבקש להפוך את הטראומה של הנכבה לבסיס לשיח ולפעולה משותפים המקדמים מציאות שאין בה כיבוש, אפליה ודיכוי. אנחנו מבקשים לתרום באמצעות הטקס לפיתוח שפה שתאפשר את השיח הזה.
השנה אנו מתארחים בבית של סולידריות פה בתל אביב , ומזמינים אתכםן להקרנה של הטקס יחד ביום שני ה-15.5 בשעה 20:00.
לאחר ההקרנה נערוך שיח בנושא הנכבה המתמשכת והשלכותיה על החברה הפלסטינית כיום.
את השיח ינחה אגבריה אברהים אקטיביסט יפואי , עובד סוציאלי וותיק ומנחה דיאלוג בין זהויות.
אנו יודעים שנושא זה הוא לא פשוט ונושא איתו מורכבויות ואתגרים...
מזמינים אתכםן לבוא, לשמוע, לשאול שאלות, להרגיש , לחשוב ביחד.
נתראה!



مراسم ذكرى يوم النكبة المشترك 2023
نتذكر الماضي لخلق مستقبل أفضل


في 15 أيار ، يقوم ملايين الفلسطينيين حول العالم بإحياء ذكرى يوم النكبة. نحن أيضا، في حركة "مقاتلون من أجل السلام" نحيي هذه الذكرى في مراسم خاصة ومشتركة، ذكرى الكارثة التي حلت بالشعب الفلسطيني عام 1948 وما زالت تطاردنا جميعًا - فلسطينيين وإسرائيليين ، منذ ذلك الحين.
هذه هي السنة الرابعة التي نقيم فيها هذه المراسم الفلسطينية الإسرائيلية ، بنية مواجهة جراح الماضي من أجل المستقبل. في الواقع ، نحن  نعتقد أن مستقبل المصالحة والحرية والاحترام لكلا الجانبين ينطوي على مواجهة صادقة و متعاطفة مع الماضي.

 تعمل الحكومات الإسرائيلية منذ سنوات طويلة على محو النكبة والوجود الفلسطيني وما سبقها ، وإسكات أي محاولة لتطوير خطاب حول الموضوع. تسعى مراسم يوم النكبة الفلسطينية الإسرائيلية لـ "مقاتلون من أجل السلام" إلى إحياء ذكرى النكبة والاعتراف بتأثيراتيها مع فهم محورية هذا الحدث في تاريخ هذا البلد والشعبين الذين يعيشون فيه.
وتهدف المراسم إلى تحويل صدمة النكبة إلى أساس لخطاب وعمل مشترك يروج لواقع بلا احتلال و بلا تمييز وبلا اضطهاد. نتمنى أن نساهم من خلال المراسم في تطوير لغة تمكن هذا الخطاب.
في هذه السنة ستستضيفنا "بيت التضامن" في تل أبيب وندعوكم الى الانضمام الينا لعرض المراسم معا في يوم الاثنين 15 ايار في الساعة الثامنة مساء.  

بعد العرض، سنعقد مناقشة حول الموضوع، النكبة المستمرة وتداعياتها على المجتمع الفلسطيني اليوم.
سيدير ​​النقاش إبراهيم إغبارية، ناشط يافاوي  وأخصائي اجتماعي مخضرم وموجه للحوار بين الهويات.
نحن نعلم ان هذا المضوع ليس سهل ويحتوي تحديات وصعوبات…
ندعوكم الى الوصول, الاستماع, التساؤل, الشعور والتفكير المشترك.

الى اللقاء!



*התשלום לאירוע במתכונת שלם.י כפי יכולתך כאשר כל ההכנסות תרומה למערך סלי המזון של תרבות של סולידריות.

*תתאפשר כניסה של 18+ בקניית כרטיס מראש. קניית כרטיס בכניסה תתאפשר לגילאי 21+ באמצע שבוע ו23+ בימי חמישי בהתאם להנחיות הבית רומנו.

*בבית של סולידריות אין מקום להתנהגות גזענית, טרנספובית, סקסיסטית והטרדות/אלימות מכל סוג.

*לצערנו הרב בשלב זה אין מעלון לבית של סולידריות, אך אנא צרו איתנו קשר מראש לתיאום גישה עבור נכים.

bottom of page