top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

צעדת הנשים נגד אלימות בחברה הערבית

זו אחת התנועות (תרתי משמע) היפות ביותר שזכינו לקחת בה חלק.

מונא חליל, אישה אמיצה ואם לשש בנות משכונת חליסה בחיפה שבנה בן ה-26 נרצח ביוני 2020, החליטה לעשות מעשה כדי להבטיח שהמקרה של בנה לא יהיה עוד מקרה בשורה ארוכה של תיקי רצח לא מפוענחים בחברה הערבית. יחד עם אמהות ערביות שכולות נוספות, שאיבדו את בניהן לאלימות ולחוסר 'עניין' בחקירת פשע במגזר הערבי, היא יצאה ביום אמצע הקיץ החם לתהלוכה רגלית מחיפה שהסתיימה אתמול מול בית הנשיא בירושלים.


את הדרך הארוכה הזו הן עשו לצד בנות ובני ברית מקהילות ערביות ויהודיות כאחד. נהגי משאיות עצרו באמצע הדרך כדי להביא מים קרים, מסעדות הרעיפו עליהן אוכל, עשרות אנשים וראשי ערים פתחו בסוף יום את בתיהם כדי לארח את הצועדות. אנחנו הצטרפנו למקטע האחרון של הצעדה במעלה הרי ירושלים והיינו עדות לסולידריות במיטבה -- יוזמה שכולה אנושיות. אמהות מתאבלות על בניהן, קהילות שונות מקשיבות, מחבקות, בוכות, צוחקות ומזיעות (הרבה) יחד. אפילו המסע הארוך ברגל היה תזכורת לתעצומות שלנו כאמהות, כנשים וכקהילה.


הכתבה הקודמת →
bottom of page