top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

ארוחת הודיה מוצלת

ברוח ההודייה שנשבה אלינו מהחופים הרחוקים של ארה״ב, מערך מצילי/ות המזון אירחו את מנהלות מערכי תרבות של סולידריות לארוחת צהריים גורמה המבוססת ירקות ופירות מוצלים, כדי לומר תודה על תשעה חודשים של מסירות.

צוות הצלת המזון בתל אביב קמים וקמות לפנות בוקר בימי חמישי, שמים על עצמם את השכמיות, ויוצאים בחום או בגשם לשוק בצריפין להציל ירקות שאחרת נזרקים לפח. הם עושים זאת עם המון מחשבה על איך אפשר לשנות תפיסה על ירק שלא נמצא בסטנדרטים החזותיים של העולם המערבי; עם חיוך ורצון רב ואמיתי ללמוד, הם מתחברים לבסטיונרים בשוק ושומעים מהם על הקושי שהם חווים מהמציאות הקיימת.


את הירקות המוצלים, אנו אורזות בסלי המזון שלנו לקשישים ומשפחות, ומחלקות בין מרכזי קהילות בסיכון. כפרוייקט גיבוש מיוחד הם בחרו לבשל ולהפיק ארוחת הודייה חגיגית למנהלות מערכי תרבות של סולידריות. בשבוע האחרון הם טיילו בכל הארץ ויחד הצילו, אספו, ליקטו והוכיחו שגם עם מוצרי גלם פשוטים ובישול ״זול״ אפשר להכין ארוחה עשירה בטעמים, טעונה באהבה.


היה לנו יום מרגש וחשוב, שכולו הוקדש למעל 40 מנהלות שפועלות ללא מנוחה כדי להבטיח סיוע רגיש והכרחי לאלפי א.נשים. זו הייתה להן הזדמנות להכיר את הא.נשים שמאחורי הזום וקבוצות הווטסאפ -- מנהלות מערך הקשישים הכירו סוף סוף את מנהלות מערך סלי מזון, אחראיות המזון החם ישבו לצד מגייסות החיתולים והמטרנות ומנהל הבקאופיס בצע פוקצ׳ה עם מצילי המזון.


דבר מדהים קורה פה, ומעבר לעשייה החשובה וההכרחית, נוצרה כאן קהילה שהיא מבוססת ערכים של חמלה, של קבלה, של רצון לצמוח ולקחת אחריות; קהילה של א.נשים שמנהלות מערכים ומדגימות לנו הנהגה אמיתית ואישית. הן מעלות לשיח את הפרטים הכי קטנים ובכך מאפשרות לכל נתמך/ת ולכל פעיל/ה אצלנו להשמיע את קולם ולהבטיח להם בביטחון שהוא יישמע.


תודה ענקית לדור וגנר, יותם בארי, עדי מור ומעיין פחימה מובילי המערך להצלת מזון על ״הארוחה הכי טובה מאז 2019״ - בר זוטרא. תודה לבנג׳י על הגג, הנוף, המוזיקה והטמפונים (בנים, take note!). ותודה לאריאל פדהצור ונדב מצ׳טה שנתנו יד (כשרונית במיוחד) כדי שהאירוע הזה יקרה.


הכתבה הקודמת →
bottom of page