top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

חגיגות שנה למערך הצלת המזון

מערך הצלת המזון שלנו הוא דוגמא מדויקת לצומת בה נפגשים רבים מהערכים שלנו: סולידריות, קהילתיות, קיימות והתנגדות לתרבות הצריכה והשפע, שמעודדת אותנו לקחת את האוכל שלנו כמובן מאליו ולזרוק תוצרת טובה. מדי שבועיים, השקם בבוקר, נפגשים מצילי ומצילות המזון של המערך בשוק הסיטונאי בצריפין, ובוררים תוצרת חקלאית טובה שלא הגיעה למדפים מסיבות שונות. הירקות המוצלים נכנסים בהמשך לסלי המזון שאנחנו מחלקים לנתמכים ולנתמכות שלנו והעודפים עוברים למרכז לנשים אריתראיות ולמרכז הסודני.



בחודש נובמבר 2021, חגג המערך שנה לפעילותו בסיור בחוות גינת העץ שביישוב הקהילתי מעלה צביה. מדובר בחווה אורגנית קטנה ומקסימה, שמקיימת חקלאות רדיקלית לפי ערכי הפרמקלצ'ר מתוך כבוד לאדמה ולסביבה. אסף ורוני הנפלאים מעבירים בחווה קורסי חקלאות אורגנית, ליקוט ובישול מקומי ועונתי, וגם מוכרים את תבואתם המדהימה. אסף הזמין אותנו לחווה לאחר שראה כתבה בערוץ כאן 11 העוסקת בפעילות של תרבות של סולידריות. העשייה שלנו ריגשה אותו כל כך שהוא רצה לתת בחזרה, ואנחנו בתמורה עברנו חוויה מלמדת ומרגשת, שכללה סיור בחווה, ארוחה טעימה ושיחה מפרה על חקלאות, חברה וסביבה, קהילה ואדמה, ומקומו של האדם בטבע.



הכתבה הקודמת →
bottom of page