top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

תדר של סולידריות

כשהתדר פנו אלינו עם ההצעה לשתף פעולה, לא חשבנו פעמיים. מה שהתחיל כרעיון כללי התגבש לכדי קמפיין גיוס כספים לסלי מזון, ותכנית מוזיקה עם אמנים ותקליטנים מהסצינה המקומית. אבל בנוסף לרעיונות הנהדרים הללו, ובזכות הנדיבות אין קץ של אנשי התדר, עיצבנו את השבוע כך שיכולנו להביא לקדמת הבמה את קולות המאבק של א.נשים ברחבי הקהילה שלנו.

כשהתדר פנו אלינו עם ההצעה לשתף פעולה, לא חשבנו פעמיים.


תוך ניהול מערך של 650 סלי מזון לבתים שזקוקים ובתוך מציאות לא יציבה של סגר, עם עבודה מסביב לשעון עם המובילות של תרבות של סולידריות והצוות של התדר ועשרה ימים בלבד להוציא את הכל לפועל - יצאנו למסע של שבוע שיצקנו לתוכו אקטיביזם, קהילה ואיכפתיות רדיקלית שנתנה לנו תקווה לאופק חדש.


במהלך השבוע עסקנו בחלק מהנושאים הכי דחופים על סדר היום: שמענו מפליטים אפריקאים המבקשים הכרה במעמדם; דיברנו על הרעיון של "נזקקות" ועל שרשרת המחדלים הממשלתיים שמובילים רבים במשבר הקורונה אל עוני וחוסר בטחון תזונתי; שמענו חברים מהקהילה האתיופית שדיברו על המאבק שלהם לשוויון אזרחי בישראל; צללנו עמוק אל תוך "התחום האפור" של תרבות האונס ובעזרת נשים אמיצות ראינו כמה שחור הוא האפור הזה. דוברים שונים שיתפו אותנו בתפיסת עולמם לגבי תנועת המחאה הנוכחית ולמה לדעתם היא משמעותית או פחות. הבנו יותר לעומק את הפוליטיקה של העוני, בעזרת עורך דין לזכויות אדם שהסביר איך חברות פרטיות וגופי ממשלה פועלים לשימור מעטה של יציבות בקו העוני. למדנו קצת יותר איך פועל הכיבוש הצבאי שמתנהל בשמנו, ואיך אנחנו יכולות להיות שותפות למאבקם של הפלסטינים בצורה הנכונה ביותר. שמענו גם מחברי הקהילה החרדית איך דווקא עכשיו יש לנו הזדמנות לאחד כוחות, ומעובדת זרה שתיארה את הפחד שבסוף תקופת הקורונה שלאחריה, קרוב לוודאי יחודשו הגירושים של העובדים זרים, המאיימים על יותר מ-700 משפחות.


בין כל השיחות הללו היתה גם מוזיקה. אמנים מכלים וצלילים שונים, מ׳סול-ידריות׳ לסטים מיוחדים שהכינו עבורנו בהשפעת תרבויות ומסורות מוזיקליות שונות, ומנגינות מרוממות שעזרו לנו לדמיין עתיד בהיר יותר. יוצרים מכל הארץ תרמו מהאומנות שלהם, ובזכותם פתחנו חנות אונליין שכל רווחיה היו קודש למערך סלי המזון שלנו. בזכות ההירתמות של הקהילה גייסנו 55,000 שקל שהבטיחה את המשך קיום מערך סלי המזון שלנו לתקופה ארוכה.


הכתבה הקודמת →
bottom of page