top of page

תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות ☼ תרבות של סולידריות

כאןתוקם מציגים: הקרנת ״מהי דמוקרטיה?״ + שיחה

14.5.23, 16:30

מחאה חסרת תקדים בהיקפה שוטפת את הרחובות כדי "להגן על הדמוקרטיה בישראל" בעוד המחנה הנגדי מאשים את יריביו ב"הרס הדמוקרטיה". אבל האם אי פעם התקיימה כאן דמוקרטיה? בו בזמן, במדינות רבות ברחבי העולם המתקראות דמוקרטיות מתגלים סדקים עמוקים, וקמות בהן תנועות התנגדות שקוראות ל"דמוקרטיה אמיתית". דווקא עכשיו, אנחנו מזמינות אתכן ואתכם לצלול איתנו אל תוך השאלה:


מהי דמוקרטיה?


נפתח את המפגש בהקרנת סרטה של אסטרה טיילור "מהי דמוקרטיה?" - מתחילות ב-19:30

ונמשיך בשיחה פתוחה על דמוקרטיה רדיקלית בהשתתפות חברות קולקטיב כאןתוקם


הסרט באנגלית עם כתוביות בעברית | 107 דקות


הסרט "מהי דמוקרטיה?" הוא מסע מצולם בעקבות הדמוקרטיה, שנע בין המרחב הממשי לשאלות תיאורטיות - מאתונה, דרך התהוות המשטרים המודרניים, קולוניאליזם, עבדות, מאבקי שחרור, ולתוך השאלות הבוערות של ימינו אנו - ימים של קפיטליזם חסר רסן ומשברים גלובליים. הסרט כולל בתוכו ראיונות עם חוקרות, פעילים, פוליטיקאיות, פליטים, רופאים, פילוסופים, סטודנטיות ומעצב שיער. לצפייה בקדימון 


כאןתוקם היא קהילה פוליטית למען דמוקרטיה רדיקלית ושוויון לכולןם, שמחוייבת לסולידריות ולמאבק למען חירות וצדק. הקהילה מרוכזת כרגע בעיקר בתל אביב, משתתפת במגוון מאבקים ופעולות, נפגשת להכין בובות מרדניות, ומקיימת הקרנות סרטים, דיונים פתוחים וקבוצת לימוד.


על מה אנחנו מדברות כשאנחנו מדברות על דמוקרטיה? על איזה משטר נאבקים ולאן אנחנו יכולות למתוח את אופק הדמיון שלנו? האם יש פרוצדורות שהן במהותן דמוקרטיות? האם דמוקרטיה תלויה בשוויון ואיזה סוג של שוויון היא דורשת? - השאלות הללו מעסיקות אותנו רבות בחמש שנות פעילותנו כקולקטיב ואנחנו מנסות לענות עליהן יחד - בהתארגנות, במחשבה הפוליטית שלנו ובחיי היום יום.


מזמינות אתכן לקרוא לפני המפגש את הטקסט שכתבנו ביחס למחאה הנוכחית: לא חוזרות אחורה - עד האופק של דמוקרטיה רדיקלית



*התשלום לאירוע במתכונת שלם.י כפי יכולתך כאשר כל ההכנסות תרומה למערך סלי המזון של תרבות של סולידריות.

*תתאפשר כניסה של 18+ בקניית כרטיסים מראש. קניית כרטיס בכניסה תתאפשר ל23+/21+ בהתאם להנחיות הבית רומנו.

*בבית של סולידריות אין מקום להתנהגות גזענית, טרנספובית, סקסיסטית והטרדות/אלימות מכל סוג.

*לצערנו הרב בשלב זה אין מעלון לבית של סולידריות, אך אנא צרו איתנו קשר מראש לתיאום גישה עבור נכים.

bottom of page